Mesafeli Satış Sözleşmesi
EVERMADE MESAFELİ SATIŞ SÖZLEŞMESİ
1.
TARAFLAR
SATICI
Satıcı Unvanı: ERA Tekstil Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (Bundan böyle
“Satıcı” olarak anılacaktır.)
Satıcı'nın Açık Adresi : OSB Mahallesi 3/19 sokak
No:10
Buca Organize Sanayi Bölgesi
Buca 35400 İzmir / Türkiye
Satıcı'nın Telefon Numarası : 0 (232)
442 08 08 / 05533701988
Satıcı'nın Faks Numarası : 0 (232) 442 00 99
Satıcı Mersis No : 00510546280001
Satıcı E-Posta Adresi : evermade@eratekstil.com.tr
Alıcı'nın İade Halinde Malı
Satıcıya Göndereceği Kargo
Şirketi: Yurtiçi Kargo
ALICI
Adı Soyadı / ünvanı : [Ad/Soyad]
Adresi : [Adres]
Telefon : [Telefon]
E-posta : [E-posta Adresi]
2.
SÖZLEŞMENİN
KONUSU VE KAPSAMI
Bu sözleşme, ALICI'nın SATICI'ya
ait internet alışveriş sitesinden elektronik ortamda yaptığı, aşağıda
nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen malın satışı ve teslimi ile ilgili
olarak 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli
Sözleşmeler Yönetmeliği hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini düzenlemektedir.
ALICI, satışa konu mal veya
hizmetin temel niteliklerini, tüm vergiler dahil toplam satış fiyatını, ödeme
şekli, teslimat koşulları vb. satışa konu mal veya hizmete ilişkin "ÖN BİLGİLER"
ve cayma hakkı konusunda bilgi sahibi olduğunu ve bu ön bilgileri elektronik
ortamda onayladığını ve ardından sözleşmeye konu mal veya hizmeti sipariş
verdiğini kabul ve beyan eder.
3.
SÖZLEŞME
KONUSU MAL VE HİZMETİN TEMEL NİTE/LİKLERİ VE FİYATI (KDV DAHİL)
Sözleşme konusu ürün ya da
ürünlerin temel özellikleri aşağıda açıklanmaktadır.
Açıklama |
Adet |
KDV Dahil Fiyat |
Ara Toplam |
(ürün adı) |
(satın alınan miktar) |
(KDV Dahil Fiyat) |
|
KDV |
(KDV Tutarı) |
||
Ödeme Şekli |
Kredi Kartı/Havale(EFT) |
||
Teslimat Adresi |
(Adres) |
||
Teslim Edilecek Kişi |
(Teslim Edilecek Kişi) |
||
Fatura Adresi |
(Fatura Adresi) |
||
Toplam (KDV Dahil) |
(Toplam Ücret) |
4.
ÖDEME
VE TESLİM ŞARTLARI
Kargo Hariç Toplam Ürün Bedeli : (Ürün Fiyatı)
Kargo Ücreti : (Kargo Ücreti)
Kargo Dahil Toplam Bedeli : (Toplam Ödenecek Tutar)
Teslim Şartları ürün sayfasında
belirtildiği şekilde uygulanacaktır.
5.
MALIN
TESLİMİ VE TESLİM ŞEKLİ
Sözleşme Alıcı tarafından
elektronik ortamda onaylanmakla yürürlüğe girmiş olup Alıcı'nın Satıcı'dan
satın almış olduğu malın Alıcı'ya teslim edilmesiyle ifa edilmiş olur. Mal,
Alıcı'nın sipariş formunda ve sözleşmede belirtmiş olduğu adrese ve belirtilen
yetkili kişi/kişilere teslim edilecektir.
6.
TESLİMAT
MASRAFLARI VE İFASI
Malın teslimat masrafları aksine
bir hüküm yoksa Alıcı'ya aittir. Satıcı, internet sitesinde teslimat ücretinin
kendisince karşılanacağını beyan etmişse teslimat masrafları Satıcı'ya ait
olacaktır.
Malın teslimatı; Satıcı'nın stokunun müsait olması halinde ve ödemenin
gerçekleşmesinden sonra taahhüt edilen sürede yapılır. Satıcı, sipariş konusu
mal veya hizmetin ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı haller saklı
kalmak kaydıyla, mal veya hizmeti, Alıcı tarafından mal veya hizmetin sipariş
edilmesinden itibaren 30 (otuz) gün içinde teslim eder. Herhangi bir nedenle
Alıcı tarafından malın bedeli ödenmez veya yapılan ödeme banka kayıtlarında
iptal edilir ise, Satıcı’nın malın teslimi yükümlülüğü ortadan kalkacaktır.
Sipariş konusu mal ya da hizmet
ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde Satıcı bu durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı'yı bilgilendirecek ve varsa
teslimat masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim
tarihinden itibaren en geç 14 (on dört) gün içinde iade edecektir.
7.
ÖDEME
ŞEKLİ
Alıcı, vadeli satışların sadece
bankalara ait kredi kartları ile yapılması nedeniyle, ilgili faiz oranlarını ve
temerrüt faizi ile ilgili bilgileri bankasından ayrıca teyit edeceğini,
yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri gereğince faiz ve temerrüt faizi ile
ilgili hükümlerin banka ve Alıcı arasındaki kredi kartı sözleşmesi kapsamında
uygulanacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bankalar ve finansman kuruluşları
gibi kredi kartı, taksit kart vb. veren kuruluşlarca sağlanan vadeli/taksitli
ödeme imkanları bir kredi ve/veya doğrudan anılan kuruluş tarafından sağlanmış
taksitli ödeme imkanıdır. Bu çerçevede gerçekleşen ve Satıcı'nın bedelini
tamamen tahsil ettiği mal ve hizmet satışları sözleşmenin tarafları yönünden
taksitli satış sayılmaz, peşin satıştır.
8.
ALICI'NIN
BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Alıcı, internet sitesinde yer alan sözleşme
konusu mal veya hizmetin temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile
teslimat ve kargo bedeline ilişkin olarak, Satıcı tarafından yüklenen ön
bilgileri okuyup bilgi sahibi olduğunu ve elektronik ortamda gerekli teyidi
verdiğini beyan eder. Alıcı, tüketici sıfatıyla talep
ve şikayetlerini yukarıda yer alan Satıcı iletişim bilgilerini kullanarak
ve/veya internet sitesinde yer alan evermade@eratekstil.com.tr e-posta
adresi üzerinden ulaştırabilirler.
Alıcı, sözleşmeyi ve Ön Bilgilendirme Formu'nu elektronik ortamda teyit
etmekle, mesafeli sözleşmelerin akdinden önce Satıcı tarafından Alıcı'ya
verilmesi gereken adres, siparişi verilen mal veya hizmete ait temel
özellikler, mal veya hizmetin vergiler dahil fiyatı, ödeme ve teslimat ile
teslimat fiyatı bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini teyit etmiş
olur. Alıcı'nın, teslim edildiği esnada tahrip olmuş, kırık, ambalajı yırtılmış
vb. hasarlı ve ayıplı olduğu açıkça belli olan sözleşme konusu mal veya hizmeti
kargo şirketinden teslim alması halinde sorumluluk tamamen kendisine aittir.
Mal veya hizmetin tesliminden sonra Alıcı'ya ait kredi kartının Alıcı'nın
kusurundan kaynaklanmayan bir şekilde yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka
aykırı olarak kullanılması nedeni ile ilgili banka veya finans kuruluşunun mal
veya hizmetin bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Alıcı kendisine teslim
edilmiş olması kaydıyla mal veya hizmeti 3 (üç) gün içinde Satıcı'ya iade
etmekle yükümlüdür. Bu halde teslimat giderleri Alıcı'ya aittir.
9.
SATICI'NIN
BEYAN VE TAAHHÜTLERİ
Satıcı, Sözleşme konusu mal veya
hizmetin tüketici mevzuatına uygun olarak, sağlam, eksiksiz, siparişte
belirtilen niteliklere uygun ve varsa garanti belgeleri ve kullanım kılavuzları
ile Alıcı'ya teslim edilmesinden sorumludur.
Satıcı, mücbir sebepler veya nakliyeyi engelleyen olağanüstü durumlar nedeni
ile sözleşme konusu mal veya hizmeti süresi içinde teslim edemez ise, durumu
öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde Alıcı'ya bildirmekle yükümlüdür.
Sözleşme konusu mal veya hizmet, Alıcı'dan başka bir kişiye teslim edilecek
ise, teslim edilecek kişinin teslimatı kabul etmemesinden Satıcı sorumlu
tutulamaz.
10. CAYMA HAKKI
Alıcı, hiçbir hukuki ve cezai
sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, mal satışına
ilişkin işlemlerde teslimat tarihinden itibaren, hizmet satışına ilişkin
işlemlerde satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde cayma hakkını
kullanabilir. Alıcı, malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını
kullanabilir.
Alıcı iade edeceği malı Satıcı'ya Ön Bilgilendirme Formu'nda belirtilen
Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi ile gönderdiği sürece, iade kargo bedeli
Satıcı'ya aittir. Alıcı'nın iade edeceği malı Ön Bilgilendirme Formu'nda
belirtilen Satıcı'nın anlaşmalı kargo şirketi dışında bir kargo şirketi ile
göndermesi halinde, iade kargo bedeli ve malın kargo sürecinde uğrayacağı
hasardan Satıcı sorumlu değildir.
Alıcı'nın cayma hakkını kullanmasından itibaren 14 (on dört) gün içerisinde,
varsa malın teslim masrafları da dahil olmak üzere (malın Satıcı'nın iade için
belirttiği taşıyıcı aracılığıyla geri gönderilmesi kaydıyla), Alıcı'nın ilgili
mal veya hizmete ilişkin yaptığı tüm ödemeler Alıcı'ya satın alırken kullandığı
ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya
yükümlülük getirmeden ve tek seferde iade edilecektir.
11. CAYMA HAKKININ KULLANILAMAYACAĞI
HALLER
Mevzuat uyarınca Alıcı aşağıdaki
hallerde cayma hakkına sahip değildir:
Mesafeli Sözleşmeler
Yönetmeliği'nin kapsamı dışında bırakılmış olan mal veya hizmetler (Satıcı'nın
düzenli teslimatları ile Alıcı'nın meskenine teslim edilen gıda maddelerinin,
içeceklerin ya da diğer günlük tüketim maddeleri ile seyahat, konaklama, lokantacılık,
eğlence sektörü gibi alanlarda hizmetler) bakımından cayma hakkı
kullanılamayacaktır.
12. UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ
Alıcılar, satın aldıkları mal ve
hizmetlerle ilgili şikayetlerini Satıcı'ya iletecektir. Alıcı, Satıcı'ya karşı
(Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından ilan edilen değerlere bağlı olarak)
ürünü satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki İl veya İlçe Tüketici
Hakem Heyeti'ne ya da Tüketici Mahkemesi'ne başvurabilir.
13. MAL/HİZMETİN FİYATI
Malın peşin veya vadeli satış
fiyatı, sipariş formunda yer almakla birlikte, sipariş sonu gönderilen
bilgilendirme e-postası ve ürün ile birlikte müşteriye gönderilen fatura
içeriğinde mevcut olan fiyattır. Satıcı tarafından yapılan indirimler,
kuponlar, kargo ücreti ve sair uygulamalar satış fiyatına yansıtılır.
14. TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
Alıcı'nın, kredi kartı ile yapmış
olduğu işlemlerde temerrüde düşmesi halinde kart sahibi bankanın kendisi ile
yapmış olduğu kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyecek ve bankaya
karşı sorumlu olacaktır. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir;
doğacak masrafları ve vekalet ücretini Alıcı'dan talep edebilir ve her koşulda
Alıcı'nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, Alıcı'nın borcu gecikmeli
ifasından dolayı Satıcı'nın uğradığı zarar ve ziyandan Alıcı sorumlu olacaktır.
15. BİLDİRİMLER VE DELİL SÖZLEŞMESİ
İşbu Sözleşme tahtında taraflar
arasında yapılacak her türlü yazışma, mevzuatta sayılan zorunlu haller dışında
elektronik posta aracılığıyla yapılacaktır. Alıcı, sözleşmeden doğabilecek
ihtilaflarda Satıcı'nın resmi defter ve ticari kayıtlarıyla, kendi veri tabanında,
sunucularında tuttuğu elektronik bilgilerin ve bilgisayar kayıtlarının,
bağlayıcı, kesin ve münhasır delil teşkil edeceğini, bu maddenin Hukuk
Muhakemeleri Kanunu'nun 193. maddesi anlamında delil sözleşmesi niteliğinde
olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
14 (on dört) maddeden ibaret bu sözleşme,
taraflarca okunarak, sipariş tarihinde, Alıcı tarafından elektronik ortamda
onaylanmak suretiyle akdedilmiş ve yürürlüğe girmiştir.